Regulamin sklepu
Niniejszy Regulamin (zwany dalej Regulaminem) reguluje prawa i obowiązki pomiędzy
Petr Halamka, miejsce prowadzenia działalności te. E. Benese 573/94, 500 12 Hradec Kralove, Republika Czeska, ID: 71887962, VAT: CZ8607063355.
Operator jest płatnikiem VAT.
E-mail: info@wantie.pl
Adres siedziby: Kladská 123/77, Hradec Králové, 50003
zwanym dalej 'Sprzedawcą', z jednej strony i kupującym (zwanym również klientem) z drugiej strony.
Niniejszy Regulamin w odmienny sposób reguluje prawa i obowiązki kupujących, którzy występują w relacjach ze Sprzedającym jako kupujący konsument (zwany dalej 'Kupującym konsumentem'), gdzie Kupujący konsument jest zdefiniowany w § 419 ustawy nr 89/2012 Dz. oraz inaczej w przypadku osób fizycznych lub prawnych prowadzących działalność gospodarczą na podstawie ustawy o licencjonowaniu handlu lub innej ustawy szczególnej lub instytucji państwowych i organizacji (zwanych dalej 'Kupującym przedsiębiorcą'), które działają w stosunkach ze Sprzedającym w ramach ich działalności handlowej lub innej;w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej lub innej działalności gospodarczej, przy czym odmienne prawa i obowiązki obu kupujących zostały uregulowane i rozróżnione poniżej jako prawa i obowiązki 'kupującego będącego konsumentem' oraz prawa i obowiązki 'kupującego będącego przedsiębiorcą'. W przypadku, gdy niniejszy Regulamin przewiduje określone prawa łącznie i tożsame dla Kupującego Konsumenta i Przedsiębiorcy, Kupujący Przedsiębiorca i Kupujący Konsument są określani tożsami jako 'Kupujący'.
Stosunki prawne między Sprzedającym a Kupującym Konsumentem regulują poniższe Warunki oraz, w zakresie nieuregulowanym w niniejszych Warunkach, NCC i ustawa o ochronie konsumentów nr 634/1992 Coll. oraz przepisy regulujące stosunki między Sprzedającym a Kupującym Konsumentem.
Stosunki prawne między Sprzedającym a Kupującym-przedsiębiorcą regulują poniższe warunki i ponadto, w zakresie nieuregulowanym w niniejszych warunkach, NOZ i ponadto, odpowiednie przepisy prawa regulujące stosunki między Sprzedającym a Kupującym-przedsiębiorcą.
Niniejszy regulamin reguluje sprzedaż i zakup towarów w sklepie internetowym
Wantie.pl prowadzonym pod adresem
Wantie.pl
Kupujący wyraźnie oświadcza, że wypełnił odpowiednie formularze rejestracyjne, zamówienia itp. z danymi identyfikującymi jego osobę (imię i nazwisko, miejsce zamieszkania, firma, siedziba, numery telefonów, e-mail, miejsce dostawy towarów, .....) poprawnie i zgodnie z prawdą.
Artykuł I. Przedmiot Umowy sprzedaży
1. zobowiązanie Sprzedającego;
W przypadku zawarcia Umowy Kupna Sprzedający zobowiązuje się dostarczyć Kupującemu Przedmiot Kupna i przenieść na Kupującego własność Przedmiotu Kupna.
2. obowiązek kupującego
W przypadku zawarcia umowy kupna, kupujący zobowiązuje się odebrać towar i zapłacić sprzedającemu lub przewoźnikowi uzgodnioną cenę zakupu.
3. przedmiot zakupu
Przedmiotem zakupu w ramach zawartej umowy kupna jest towar określony pod względem producenta, nazwy, typu, ilości, wagi, wymiarów, ceny itp. w zamówieniu kupującego;
Artykuł II. Zamawianie
Oferujemy możliwość wygodnych zakupów bezpośrednio z domu. Zamówienia można składać 24 godziny na dobę za pośrednictwem zintegrowanego koszyka. Wyślemy Ci potwierdzenie zamówienia pocztą elektroniczną, a także zostaniesz poinformowany o wysyłce towarów pocztą elektroniczną. W przypadku niektórych zamówień (większe ilości itp.) skontaktujemy się z Tobą w celu potwierdzenia zamówienia telefonicznie. W niektórych przypadkach sprzedawca może wymagać płatności z góry, zwłaszcza w przypadku produktów personalizowanych laserowo lub innymi metodami;
Pole notatki w koszyku służy wyłącznie do przekazywania krótkich informacji sprzedawcy, np. danych adresowych. Notatka nie służy do dwukierunkowej komunikacji ze sprzedawcą i nie można wnosić roszczeń o odpowiedź na pytanie lub żądanie. Wszelkie prośby dotyczące zamówienia muszą zostać potwierdzone przez Sprzedawcę na piśmie, np. e-mailem lub SMS-em.
Artykuł III. Prawa i obowiązki stron przy zamawianiu i dostawie towarów
1. miejsce i czas dostawy
Zobowiązanie Sprzedającego do dostarczenia Towarów Kupującemu jest spełnione poprzez dostarczenie Towarów w miejscu dostawy i w uzgodnionym terminie dostawy. Miejscem dostawy towarów jest miejsce wskazane przez Kupującego w formularzu zamówienia, a uzgodnionym okresem dostawy jest okres uzgodniony przez strony lub okres wskazany dla konkretnego towaru na
Wantie.pl, z zastrzeżeniem, że okres ten jest orientacyjny i może zostać przekroczony przez Sprzedającego w uzasadnionych przypadkach. W przypadku produktów zakupionych z usługą opisu laserowego czas wysyłki może zostać wydłużony o 1-3 dni robocze
2. zamówienie
Z wyjątkami określonymi w niniejszym paragrafie, złożone zamówienie stanowi nieodwołalną propozycję Kupującego do zawarcia umowy kupna-sprzedaży towarów określonych w zamówieniu.
Zamówienie może zostać anulowane (anulowane) w następujących przypadkach:
a) za obopólną zgodą
b) Sprzedający zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia lub jego części w następujących przypadkach: towar nie jest już produkowany lub dostarczany lub cena dostawcy towaru uległa znaczącej zmianie. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji Sprzedający niezwłocznie skontaktuje się z Kupującym w celu uzgodnienia dalszego postępowania. Jeżeli Kupujący uiścił już część lub całość ceny zakupu, kwota ta zostanie zwrócona na konto lub adres Kupującego niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od powzięcia przez Sprzedającego wiadomości o tym fakcie.
3. sposób odbioru towaru przez osobę upoważnioną
Za wydanie towaru Kupującemu może być uznane odebranie towaru przez Kupującego lub przez inną osobę obecną w miejscu dostawy w chwili wydania towaru (Osoba upoważniona). W przypadku kupującego będącego przedsiębiorcą za osobę upoważnioną uważa się również osobę, która została do tego upoważniona przez kupującego będącego przedsiębiorcą, ponieważ kupujący będący przedsiębiorcą jest do tego zobowiązany zgodnie z § 430 NCC. Jeżeli zbywający nie dostarczy towarów zgodnie z poprzednim zdaniem, towary uznaje się za dostarczone po ich otrzymaniu przez kupującego w czasie i miejscu wyznaczonym do odbioru przez zbywającego (czas i miejsce przechowywania). Czas i miejsce przechowywania zostaną podane przez zbywającego do wiadomości kupującego w odpowiedni sposób. Dostawa i odbiór towaru muszą zostać potwierdzone Sprzedającemu na piśmie przez Kupującego lub upoważnioną przez niego osobę;
4. okres przechowywania, częściowe wykonanie
Ostatecznie, dostawa towarów do kupującego może być uznana, w przypadku braku odbioru przez kupującego lub osobę upoważnioną, za ostatni dzień okresu przechowywania wyznaczonego do odbioru przez przekazującego. Kupujący jest zawsze zobowiązany do odbioru dostarczonych towarów nie później niż 7 dni po upływie terminu dostawy. Kupujący jest również zobowiązany do przyjęcia częściowego świadczenia, tj. dostawy tylko części przedmiotu zakupu. O ile strony nie uzgodnią inaczej w konkretnym przypadku, częściowe wykonanie wygasza obowiązek sprzedawcy do dostarczenia pozostałej części przedmiotu zakupu.
5. transport
Sprzedający zorganizuje transport towarów do miejsca dostawy. Sprzedający jest uprawniony do transportu towarów za pośrednictwem osoby trzeciej (przekazującego).
6. Towar dostosowany do życzeń klienta - opis laserowy Wybrane produkty dostępne na
Wantie.pl oznaczone symbolem opisu laserowego mogą zostać dostosowane do życzeń klienta za pomocą opisu (tekstowego lub obrazkowego, jeśli produkt na to pozwala). Cena opisu jest wówczas doliczana do całkowitej ceny produktu. Klient jest zobowiązany do podania prawidłowego tekstu, który zostanie oznaczony na produkcie. W niektórych przypadkach klient zostanie poproszony o weryfikację poprawności numeru telefonu i tekstu w przypadku płatności za pobraniem.
Klient ponosi pełną odpowiedzialność za podany przez siebie opis, adres wysyłki oraz dane kontaktowe całego zamówienia. Towary zmodyfikowane w ten sposób nie są objęte 14-dniową gwarancją zwrotu bez powodu. Składając wiążące zamówienie, klient w pełni zgadza się, że zapoznał się z usługą opisu laserowego i jest wystarczająco poinformowany o tej usłudze, która jest szczegółowo opisana na stronie FAQ
dostępnym i widocznym na każdej stronie sklepu Wantie.pl
Tekst dostarczony przez klienta: Każdy produkt ma określony maksymalny limit znaków. Jeśli znaki zostaną przekroczone przez klienta, nie gwarantujemy zwykłej jakości opisu (tekst może mieć inny odcień z powodu zmiany ostrości) i odpowiedniej czytelności. Wysyłając wiążące zamówienie, klient przyjmuje to do wiadomości i zgadza się na to. Spacja, znaki interpunkcyjne i inne znaki i symbole, które rozszerzają ostateczny tekst, są również uważane za znak.
Tekst dostarczony przez klienta będzie zawsze wcięty zgodnie z możliwością opisanego tematu. Standardowo używaną czcionką jest Monotype Corsiva.
W przypadku wyboru innej czcionki oferowanej przez system może zostać naliczona dodatkowa opłata, o której klient jest informowany w momencie zmiany czcionki przez system. Znaki specjalne wstawiane do tekstu będą automatycznie pomijane przez laser (z wyjątkiem znaków, które są płatne i są wymienione jako usługa dodatkowa dla każdego produktu), ponieważ nie są one częścią zainstalowanego zestawu znaków. Nie dotyczy to standardowego tekstu, cudzysłowów, nawiasów, przecinków i haczyków oraz innych powszechnie używanych standardowych znaków w tekście;
Zdjęcia dostarczone przez klienta: Zdjęcia produktów z opisami lasera na poszczególnych kartach produktów na stronie
Wantie.pl służą wyłącznie do celów ilustracyjnych i mają na celu dać klientowi wyobrażenie o tym, gdzie zdjęcie zostanie umieszczone. Opis laserowy jest zgrubną ingerencją w strukturę materiału. Tworzone jest grube ziarno, a uzyskany efekt jest holograficzny, co oznacza, że pod każdym kątem opis laserowy inaczej załamuje światło.
Zdjęcia przesłane przez klienta nie są w żaden sposób zmieniane graficznie - jedynie kwadratowe lub prostokątne kadrowanie znaczących obszarów i przeniesienie na produkt. Rezultat jest zawsze bezpośrednio zależny od jakości dostarczonego zdjęcia. Format zdjęcia musi w przybliżeniu odpowiadać formatowi produktu - tzn. jeśli produkt jest zorientowany pionowo, klient musi dostarczyć zdjęcie zorientowane pionowo i odwrotnie. W przypadku przesyłania zdjęcia do produktu, który ma niestandardowe wycięcie (np. serce), zdjęcie musi mieć wystarczająco duże marginesy.
Jeśli klient nie określi lokalizacji danych na produkcie, opis jest przetwarzany laserowo zgodnie z możliwościami przesłanych danych (tekst lub obraz);
Wysyłając zamówienie klient przyjmuje do wiadomości, że zostanie ono wykonane na podstawie tzw. opisu reklamowego (nie technicznego). Tolerancja maszyny produkcyjnej w tym ustawieniu i w związku z tym wyrównanie i umieszczenie danych na produkcie może się różnić +-2 mm dla małych przedmiotów, takich jak bluzy lub naszyjniki. W przypadku dużych produktów, takich jak duże noże, kolby, zestawy upominkowe do wina, tolerancja może wynosić +-4 mm. W praktyce oznacza to, że dostarczony podkład (głównie tekst) nie musi znajdować się bezpośrednio na środku produktu, a odległość od poszczególnych krawędzi produktu może się różnić w ramach tolerancji. Poszczególne przykładowe zdjęcia przedstawione na każdym produkcie mają charakter ilustracyjny. Odcień lub kolorystyka wynikowego opisu może różnić się od ilustracji na zdjęciu produktu.
7. Zastrzeżenie prawa do odmowy wykonania usługi przez Sprzedającego - Sprzedający zastrzega sobie prawo do odmowy wykonania produktu zamówionego metodą laserową przez Kupującego. Odmowa musi zostać przekazana Kupującemu bez zbędnej zwłoki. Sprzedający jest zobowiązany do poinformowania Kupującego o przyczynach odmowy wykonania produktu (nieodpowiednie zdjęcia, logo będące znakiem towarowym, długi tekst, teksty i obrazy niezgodne z przepisami prawa Republiki Czeskiej ...).
8. Dostawa towaru do Polski - Warunki dostawy są regulowane przez przewoźnika wybranego zgodnie z artykułem VI Ogólnych Warunków Umowy. Dostawa do Polski jest dostępna tylko dla konsumentów końcowych.
Zamówienie zakupu, roszczenia i inne aspekty prawne podlegają wyłącznie niniejszym OWZ i właściwym przepisom prawa Republiki Czeskiej;
ARTYKUŁ IV. Cena, warunki płatności, kupony rabatowe i inne korzyści uzyskane dzięki kuponom rabatowym
1. cena przedmiotu zakupu
Strony uzgadniają cenę zakupu przedmiotu zakupu, która jest ceną zamówionego towaru wymienionego w katalogu towarów Sprzedającego, cena ta zawiera już podatek VAT. Cena zakupu może być zapłacona przez Kupującego wyłącznie metodami oferowanymi na
Wantie.pl. Zapłata ceny zakupu jest warunkiem przekazania przedmiotu zakupu kupującemu i przeniesienia własności przedmiotu zakupu na kupującego;
2. Warunki płatności
a) Za pobraniem - cena towaru i opłata pocztowa są uiszczane przy dostawie.
b) Za pomocą bramki płatniczej GoPay
3. Kupony rabatowe i inne korzyści uzyskane z wykorzystaniem kuponów rabatowych Klient może zrealizować w koszyku korzyść (np. darmowy prezent, rabat na produkt, rabat na usługę, rabat na transport itp.) - zwaną dalej korzyścią, którą mógł uzyskać na podstawie oferty promocyjnej. Korzyść tę można zrealizować w koszyku w sekcji 'Chcesz zrealizować kupon rabatowy'.
W ramach jednego zakupu, tj. zawarcia jednej umowy kupna, można ubiegać się tylko o jedną korzyść. Warunki danej korzyści są zawsze regulowane przez informacje podane dla danej korzyści lub do odwołania przez sprzedającego. Sprzedający zastrzega sobie prawo do niezawarcia umowy kupna-sprzedaży z Kupującym, jeśli świadczenie zostało wykorzystane przez Kupującego w innym celu (np. wykorzystanie niesłusznie żądanego świadczenia niż w celu, w którym świadczenie zostało dostarczone jako oferta handlowa przez Sprzedającego, wynikająca z utworzenia niestandardowego zamówienia przez klienta itp.) wyłącznie w celu uzyskania osobistej korzyści w celu zaszkodzenia Sprzedającemu. Sprzedający jest zobowiązany do niezwłocznego skontaktowania się z Kupującym w sprawie niezawarcia umowy kupna i anulowania zamówienia. Kuponu rabatowego procentowego nie można zastosować do produktów już przecenionych.
Artykuł V. Wysyłka i czas dostawy oraz jej akcesoria
1. Firmy przewozowe i usługi dostawy
Koszty dostawy są automatycznie obliczane przez system na podstawie wybranych produktów. Dostępna jest dostawa kurierem lub do punktu odbioru na terenie Polski. Aktualną cenę przesyłki można znaleźć w koszyku w drugim kroku.
2. Terminy dostaw
a ) Dostępność produktu (w magazynie lub tymczasowo niedostępny) jest wskazana dla każdego produktu. Dostawa do następnego dnia roboczego dotyczy wyłącznie produktów oznaczonych jako: W magazynie i zamówień złożonych do godziny 10:00 w dniu roboczym, chyba że na stronie internetowej w widoczny sposób określono inaczej.
W przypadku braku towaru w magazynie, jesteśmy zobowiązani poinformować o tym fakcie klienta i indywidualnie ustalić termin dostawy. W przypadku wykupienia usługi opisu laserowego, czas wysyłki może wydłużyć się o 1 - 3 dni robocze.
W okresie świątecznym, czyli zawsze od 10 dnia ostatniego miesiąca roku, obowiązują terminy dostaw zgodne z widoczną informacją na naszej stronie internetowej (w szczególności strona główna, koszyk, itp.).
b) Klient ma możliwość zamówienia usługi dostawy ekspresowej w koszyku. Usługa ta jest dostępna tylko dla produktów, dla których zamówiono usługę opisu laserowego. W przypadku wystąpienia przeszkód po stronie przewoźnika w dostarczeniu przesyłki zgodnie z warunkami przewozu lub po stronie sprzedawcy w wysłaniu przesyłki zgodnie z warunkami ustalonymi między sprzedawcą a klientem, klient ma prawo do zwrotu kosztów tej dodatkowej usługi dostawy ekspresowej. Klient jest zobowiązany do dochodzenia tego prawa od Sprzedawcy bez zbędnej zwłoki;
c) Klient zostanie poinformowany o wysyłce towaru za pośrednictwem e-maila. W przypadku, gdy przesyłka nie zostanie dostarczona klientowi w ciągu 3 dni roboczych od dnia wysyłki, klient jest zobowiązany niezwłocznie powiadomić sprzedawcę. Późniejsze reklamacje nie będą uwzględniane.
3. Ubezpieczenie przesyłki podczas transportu (zwane dalej akcesoriami ubezpieczeniowymi)
Klient ma prawo wybrać w koszyku akcesoria ubezpieczeniowe dla swojej przesyłki. W przypadku, gdy przewoźnik uszkodzi przesyłkę i jej zawartość podczas transportu, sprzedawca nie będzie wymagał od klienta rozstrzygnięcia roszczenia z przewoźnikiem w jakikolwiek sposób (sporządzenie protokołu reklamacyjnego) w przypadku zakupu akcesorium ubezpieczeniowego. Klient jest zobowiązany do niezwłocznego przesłania kupującemu zdjęcia szkody na adres e-mail, na podstawie którego sprzedający jest zobowiązany do przejęcia na kupującego wszelkich zobowiązań i możliwych kosztów finansowych związanych z rozwiązaniem tej sytuacji. Sprzedający jest ponadto zobowiązany do niezwłocznego dostarczenia Klientowi na koszt Sprzedającego towaru wolnego od wad. W przypadku, gdy zakupiony towar nie jest dostępny w magazynie, sprzedający jest zobowiązany do zapewnienia podobnego zamiennika lub rekompensaty finansowej w pełnej wysokości zamówienia klienta.
Artykuł VI. Opłata pocztowa i opakowanie
Kwota opłaty pocztowej odpowiada średniemu kosztowi wysłania paczki. Opłata pocztowa jest przez nas dotowana. Kwota dofinansowania zależy od całkowitej ilości towarów.
Niektóre produkty mają tę cechę, że automatycznie posiadają tzw. 'darmową przesyłkę', tzn. w przypadku zamówienia danego towaru cały zakup jest darmowy niezależnie od wielkości zamówienia (cały proces jest automatycznie monitorowany przez system Wantie.pl). Standardowo wysyłamy przesyłki do 30 kg. W przypadku większych zamówień prosimy o kontakt, a z przyjemnością zorganizujemy dla Państwa indywidualną wysyłkę.
Artykuł VII. Zastrzeżenie własności
Dostarczone towary pozostają własnością sprzedającego do momentu całkowitej zapłaty ceny zakupu. Ryzyko uszkodzenia towaru przechodzi jednak na kupującego z chwilą jego otrzymania.
Artykuł VIII.
1. Ogólne instrukcje
Wszelkie roszczenia zostaną zaspokojone po indywidualnym uzgodnieniu z klientem zgodnie z obowiązującym prawem Republiki Czeskiej;
Klient jest zobowiązany do sprawdzenia towarów dostarczonych przez sprzedającego niezwłocznie po ich otrzymaniu. W przypadku wykrycia mechanicznego uszkodzenia opakowania towaru, klient jest zobowiązany do sprawdzenia stanu towaru, a w przypadku jego uszkodzenia, do sporządzenia protokołu szkody w obecności przewoźnika.
Przewoźnik ponosi odpowiedzialność za wszelkie szkody powstałe podczas transportu, wszystkie towary są ubezpieczone. Na podstawie sporządzonego protokołu klient otrzyma rozsądną zniżkę lub nowy towar zostanie dostarczony po zakończeniu zdarzenia szkodowego z przewoźnikiem. Podpisując list przewozowy, klient wyraża zgodę na przyjęcie towaru i potwierdza, że towar został prawidłowo i terminowo dostarczony;
Przed pierwszym użyciem towaru klient jest zobowiązany do zapoznania się z warunkami gwarancji, w tym z instrukcją obsługi, a następnie do ścisłego przestrzegania tych informacji. W przypadku niewłaściwego użytkowania towaru odpowiedzialność ponosi klient;
Gwarancja nie obejmuje normalnego zużycia towarów spowodowanego ich użytkowaniem lub nieprzestrzegania instrukcji użytkowania.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody wynikające z działania produktów, cech funkcjonalnych i szkód wynikających z nieprofesjonalnego użytkowania produktów, a także szkód spowodowanych zdarzeniami zewnętrznymi i wadliwą obsługą po otrzymaniu towaru. Wady tego pochodzenia nie są objęte udzieloną gwarancją;
Aby złożyć reklamację, kupujący musi przedstawić dowód zakupu towaru na
Wantie.pl. Z reguły wystarczająca jest kopia faktury, podanie numeru zamówienia lub podanie tylko nazwy, na którą zamówienie zostało utworzone. Wszystkie zamówienia są rejestrowane w bazie danych
Wantie.pl z dokładnym czasem zakupu i nazwą kupującego.
Reklamacje będą rozpatrywane bez zbędnej zwłoki w terminie ustawowym, tj. nie później niż 30 dnia po jej otrzymaniu.
Adres do wysyłania reklamacji: Wantie.pl, Kladska 123/77, Hradec Kralove, 50003. Reklamowane towary należy dostarczyć na powyższy adres, chyba że uzgodniono z klientem inny sposób dostawy reklamowanych towarów lub usług.
2. prawa wynikające z wadliwegowykonania umowy
Prawa i obowiązki stron umowy w odniesieniu do praw z wadliwego wykonania regulują odpowiednie przepisy powszechnie obowiązujące (w szczególności postanowienia §§ 1914 do 1925, § 2099 do 2117 i § 2161 do 2174 ustawy nr 89/2012 Dz.)
Sprzedawca jest odpowiedzialny wobec konsumenta, że przedmiot jest wolny od wad w momencie odbioru. W szczególności sprzedawca jest odpowiedzialny wobec konsumenta, że w momencie, gdy konsument przejął rzecz,
- towary mają właściwości uzgodnione między stronami, a w przypadku braku umowy, te właściwości, które sprzedawca lub producent opisał lub których kupujący oczekiwał ze względu na charakter towarów i na podstawie reklamy prowadzonej przez nich,
- rzecz nadaje się do celu, do jakiego według zapewnień sprzedawcy jest używana lub do jakiego tego rodzaju rzecz jest zwykle używana,
- rzecz odpowiada pod względem jakości lub wykonania uzgodnionej próbce lub wzorowi, jeżeli jakość lub wykonanie zostały określone przez uzgodnioną próbkę lub wzór,
- przedmiot jest w odpowiedniej ilości, miary lub wagi oraz
- rzecz jest zgodna z wymogami prawnymi.
Jeżeli rzecz nie ma wyżej wymienionych cech, konsument może również żądać dostarczenia nowej rzeczy bez wad, chyba że jest to nieuzasadnione ze względu na charakter wady, ale jeżeli wada dotyczy tylko części rzeczy, konsument może żądać tylko wymiany części; jeżeli nie jest to możliwe, może odstąpić od umowy. Jeżeli jednak jest to nieproporcjonalne do charakteru wady, w szczególności jeżeli wadę można usunąć bez zbędnej zwłoki, konsument ma prawo do bezpłatnego usunięcia wady. Konsument ma również prawo do dostarczenia nowej rzeczy lub wymiany części w przypadku wady usuwalnej, jeżeli nie może prawidłowo korzystać z rzeczy z powodu ponownego wystąpienia wady po naprawie lub większej liczby wad. W takim przypadku konsumentowi również przysługuje prawo do odstąpienia od umowy.
Jeżeli konsument nie odstąpi od umowy lub nie skorzysta z prawa do dostarczenia nowej rzeczy bez wad, do wymiany jej części lub do naprawy rzeczy, może żądać stosownego upustu. Konsument jest również uprawniony do rozsądnej zniżki w przypadku, gdy sprzedawca nie może dostarczyć nowej rzeczy bez wad, wymienić jej części lub naprawić rzeczy, jak również w przypadku, gdy sprzedawca nie zapewni naprawy w rozsądnym czasie lub gdy zapewnienie naprawy spowodowałoby znaczne trudności dla konsumenta.
Prawo z wadliwego wykonania nie przysługuje kupującemu, jeżeli kupujący wiedział przed odbiorem rzeczy, że rzecz ma wadę lub jeżeli kupujący sam spowodował wadę.
Konsument ma prawo dochodzić roszczeń z tytułu wad towaru konsumpcyjnego w ciągu dwudziestu czterech miesięcy od jego otrzymania. Jeżeli wada wystąpi w ciągu sześciu miesięcy od odbioru, uznaje się, że towar był wadliwy w momencie odbioru.
3. prawo konsumenta do odstąpienia od umowy
Jeśli umowa kupna została zawarta za pomocą środków porozumiewania się na odległość (w sklepie internetowym), konsument ma prawo odstąpić od umowy bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od otrzymania towaru (jeśli przedmiotem umowy kupna jest kilka rodzajów towarów lub dostawa kilku części, termin ten biegnie od daty otrzymania ostatniej dostawy towarów);
Jeżeli konsument chce odstąpić od umowy w terminie 14 dni zgodnie z poprzednim ustępem, powinien skontaktować się ze sprzedawcą i najlepiej w formie pisemnej (najlepiej e-mailem) lub wskazać, że odstępuje od umowy najlepiej z podaniem numeru zamówienia, daty zakupu i numeru konta do zwrotu pieniędzy. Termin 14 dni nie ma znaczenia dla odesłania towaru przez klienta do sprzedawcy, jest on zawsze brany pod uwagę, gdy klient poinformował sprzedawcę o odstąpieniu od umowy kupna. Dostarczenie towarów z powrotem do sprzedawcy może zatem nastąpić po upływie 14-dniowego terminu i nie ma to wpływu na prawo klienta do odstąpienia od umowy.
W przypadku odstąpienia przez Kupującego od umowy zgodnie z ustępami poprzedzającymi, Sprzedający zwróci otrzymane od Kupującego środki pieniężne (z wyjątkiem kwoty stanowiącej dodatkowe koszty dostawy towaru poniesione w związku z wybranym przez Kupującego sposobem dostawy).wybranym przez Kupującego sposobie dostarczenia towaru innym niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę) w terminie 14 dni od odstąpienia przez Kupującego od Umowy, w taki sam sposób, w jaki Sprzedawca otrzymał je od Kupującego, chyba że Kupujący wskaże inaczej. Sprzedający jest również uprawniony do zwrotu spełnionego przez Kupującego świadczenia już po zwrocie towaru przez Kupującego lub w inny sposób, o ile Kupujący wyrazi na to zgodę i nie poniesie z tego tytułu dodatkowych kosztów. W przypadku odstąpienia przez Kupującego od Umowy Sprzedaży, Sprzedający nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu otrzymanych środków, zanim Kupujący nie zwróci towaru Sprzedającemu lub nie udowodni, że wysłał towar do Sprzedającego. Koszt odesłania towaru do Sprzedającego ponosi Kupujący.
Przepisów ustawy o odstąpieniu od umowy w terminie 14 dni nie można jednak rozumieć jako możliwości nieodpłatnego użyczenia towaru. W przypadku skorzystania z prawa odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od otrzymania świadczenia, konsument ma obowiązek zwrócić sprzedawcy wszystko, co otrzymał na mocy umowy, w terminie 14 dni od dnia odstąpienia od umowy. Jeśli nie jest to już możliwe (np. towary zostały zniszczone lub zużyte w międzyczasie), konsument musi zapewnić rekompensatę pieniężną w zamian za to, czego nie można już dostarczyć. Jeżeli zwrócone towary są tylko częściowo uszkodzone, sprzedawca może domagać się prawa do odszkodowania od konsumenta i potrącić swoje roszczenie ze zwróconą ceną zakupu. W takim przypadku sprzedawca jest zobowiązany do udowodnienia poniesionej szkody. W takim przypadku sprzedawca zwróci konsumentowi jedynie obniżoną cenę zakupu.
Sprzedający może doliczyć do ceny zakupu, która ma zostać zwrócona Kupującemu, rzeczywiste koszty poniesione w związku ze zwrotem towarów.
Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zgodnie z § 1837 Kodeksu cywilnego, w szczególności w przypadku umów:
- o świadczenie usług, jeżeli zostały one wykonane za jego uprzednią wyraźną zgodą przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a przedsiębiorca poinformował konsumenta przed zawarciem umowy, że w takim wypadku nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od umowy,
- o dostawę towarów lub usług, których cena zależy od wahań na rynku finansowym niezależnych od woli przedsiębiorcy i które mogą wystąpić w okresie, w którym odstąpiono od umowy,
- dostawę napojów alkoholowych, które mogą być dostarczone po upływie trzydziestu dni, a których cena zależy od wahań na rynku finansowym niezależnych od woli przedsiębiorcy,
- dostawa towarów, które zostały zmodyfikowane zgodnie z życzeniem konsumenta lub na jego korzyść,
- dostawa towarów łatwo psujących się i towarów, które zostały nieodwracalnie zmieszane z innymi towarami po dostawie,
- napraw lub konserwacji przeprowadzanych w miejscu wskazanym przez konsumenta na jego żądanie; nie ma to jednak zastosowania w przypadku późniejszych napraw lub dostarczenia części zamiennych innych niż zamówione,
- dostarczenia towarów w zapieczętowanym opakowaniu, które konsument wyjął z opakowania i których ze względów higienicznych nie można zwrócić,
- dostarczenie nagrania dźwiękowego lub wizualnego albo programu komputerowego, jeżeli konsument naruszył oryginalne opakowanie,
- dostarczanie gazet, czasopism lub magazynów,
- o zakwaterowanie, transport, usługi gastronomiczne lub rozrywkowe, jeżeli przedsiębiorca wykona te usługi w wyznaczonym terminie,
- zawartej na podstawie aukcji publicznej zgodnie z przepisami o aukcjach publicznych, lub
- o dostarczenie treści cyfrowych, chyba że dostarczenie następuje na nośniku materialnym i zostało dokonane za uprzednią wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.odstąpienia od umowy oraz przedsiębiorca poinformował konsumenta przed zawarciem umowy, że w takim przypadku nie przysługuje mu prawo odstąpienia od umowy.
W przypadku produktów zmodyfikowanych laserowo na życzenie klienta, odstąpienie od umowy w terminie 14 dni nie jest możliwe.
Artykuł IX. Przeniesienie ryzyka
Przeniesienie ryzyka uszkodzenia towarów przechodzi na kupującego w momencie odbioru towarów od przewoźnika. To samo ma zastosowanie, jeżeli kupujący nie wejdzie w posiadanie towarów, mimo że sprzedający zezwolił mu na dysponowanie nimi.
Artykuł X. informacje udzielane konsumentowi na podstawie Kodeksu cywilnego
Zgodnie z § 1811 ust. 2 Kodeksu cywilnego:
ad. a) Petr Halamka, numer identyfikacyjny: 71887962, numer VAT: CZ8607063355, Tř. E. Beneše 573, 500 12 Hradec Králové
ad b i c) Towary, cechy i ceny towarów dotyczą poszczególnych oferowanych towarów;
ad d) Ceny towarów podane w sklepie internetowym są zawsze cenami dla konsumenta końcowego i nie zawierają żadnych innych ukrytych opłat poza kosztami dostawy. Koszty dostawy znajdują się w regulaminie, a także w sekcji 'Koszyk';
ad e i f) Klient wybiera sposób dostawy i płatności w momencie zakupu w sekcji 'Koszyk', gdzie znajdzie również całkowity koszt dostawy. Koszty wysyłki i pakowania są również określone w regulaminie;
ad g) konsument ma prawo do odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od otrzymania świadczenia przy korzystaniu ze środków porozumiewania się na odległość. Prawo to nie dotyczy produktów dostosowanych do życzeń klienta.
Nie pobieramy żadnych opłat w przypadku korzystania ze środków porozumiewania się na odległość. Kupujący wyraża zgodę na korzystanie ze środków porozumiewania się na odległość podczas zawierania umowy kupna-sprzedaży. Koszty poniesione przez kupującego w związku z korzystaniem ze środków porozumiewania się na odległość w związku z zawarciem umowy kupna-sprzedaży (koszty połączenia internetowego, koszty rozmów telefonicznych) ponosi kupujący.
Umowa jest archiwizowana u sprzedawcy i jest dostępna na żądanie.
Artykuł XI. Inne postanowienia i pozasądowe rozstrzyganie sporów konsumenckich, ustawa o znakach towarowych
W przypadku powstania sporu konsumenckiego między Sprzedającym a Kupującym wynikającego z umowy kupna lub umowy o świadczenie usług, którego nie można rozwiązać w drodze wzajemnego porozumienia, Kupujący może złożyć wniosek o pozasądowe rozwiązanie takiego sporu do wyznaczonego podmiotu zajmującego się pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich, którym jest
Czeska Inspekcja Handlowa Główny Inspektorat - Departament ADR Štěpánská 44 110 00 Praha 1
E-mail: adr@coi.cz Strona internetowa:adr.coi.cz
Kupujący może również skorzystać z internetowej platformy rozstrzygania sporów utworzonej przez Komisję Europejską pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Kupujący przyjmuje na siebie ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 ust. 2 kodeksu cywilnego.
Wszystkie informacje publikowane na stronie internetowej Sprzedającego są chronione obowiązującymi przepisami prawa. Ochrona ta może dotyczyć również praw innych osób. Dane publikowane na stronie internetowej Sprzedającego nie mogą być w żaden sposób kopiowane lub udostępniane osobom trzecim bez zgody Sprzedającego lub właściciela praw autorskich. Sprzedający nie gwarantuje faktycznej poprawności wszystkich danych publikowanych na swojej stronie internetowej i zwraca uwagę, że dane te w żaden sposób nie stanowią rekomendacji do wykorzystania oferowanych towarów w konkretnym celu zamierzonym przez klienta;
Sprzedający oświadcza, że jest zarejestrowany w Urzędzie Probierczym pod numerem 12136. Znaki jakości dostępne są
TUTAJSprzedawca jest uprawniony do zmiany treści swojej strony internetowej oraz asortymentu oferowanych towarów i ich cen. Sprzedający jest uprawniony do zmiany treści niniejszego regulaminu, przy czym zmiana regulaminu nie dotyczy już zawartych umów sprzedaży;
Artykuł XII. Ochrona danych osobowych
Dane osobowe wymagane do komunikacji z kupującym będą wykorzystywane wyłącznie do celów systemu zamawiania towarów, do celów wewnętrznych analiz i analiz wykorzystywanych do oceny systemu. Zastrzegamy sobie prawo do informowania użytkownika o naszych nadchodzących działaniach - rabatach, promocjach itp;
Sprzedający zobowiązuje się nie ujawniać danych osobowych w jakiejkolwiek formie osobom trzecim, z wyjątkiem przypadków, gdy jest to wymagane przez prawo w odniesieniu do czeskich organów państwowych i administracji państwowej;
Dostęp do danych osobowych mają tylko wybrani pracownicy Sprzedającego.
Rejestrując dane w systemie
Wantie.pl, kupujący wyraża zgodę na powyższy cel wykorzystania danych osobowych i potwierdza, że dane te zostały przekazane dobrowolnie.
Artykuł XIII. Zatwierdzenie OP przez kupującego
W momencie kliknięcia przez Kupującego na link 'ZAMÓW' znajdujący się pod formularzem zamówienia w systemie
Wantie.pl, Sprzedający uznaje, że niniejszy Regulamin został należycie przeczytany przez Kupującego, a tym samym bezwarunkowo zaakceptowany i zgodnie z wolą Kupującego staje się częścią porozumienia stron w umowie kupna-sprzedaży.